Οι μπανάνες “Chiquita” δείχνουν τον δρόμο για την απανθρακοποίηση…

30 Μαρτίου, 2021 - 1:32 μμ
104
Views

Πλώρη για μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος βάζει η Chiquita

Ένα μεγάλο πρόγραμμα, που αποσκοπεί στην μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 30% μέχρι το τέλος του 2030, σε όλες τις δραστηριότητες της εταιρείας παρουσιάζει η Chiquita με τίτλο “30BY30”. Το πρόγραμμα «30BY30» έχει υποβληθεί στο SBTi (Science Based Target Initiative), τον κορυφαίο ανεξάρτητο διεθνή οργανισμό για τη μείωση των εκπομπών αεριών, αρμόδιο για την αξιολόγηση της προόδου μας και την υποβολή σχετικών εκθέσεων κι αποτελεί μία από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις στον χώρο της αγροβιομηχανίας.

Η Chiquita αποτελεί την πρώτη μεγάλη εταιρεία φρούτων παγκοσμίως, που δεσμεύεται για τον ανεξάρτητο έλεγχο των στόχων και την πιστοποίηση της πρωτοβουλίας από τον SBTi, γεγονός που θα έπρεπε να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, στις αρχές του 2020, η εταιρεία εκπόνησε μία Μελέτη Αποτυπώματος Άνθρακα για να εντοπίσει τους κύριους τομείς, που πρέπει να επικεντρωθούν οι προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών αερίων, σύμφωνα με όσα προβλέπει η Συμφωνία του Παρισιού.

Αυτό δημιούργησε τις προϋποθέσεις για την εμπλοκή του SBTi, για να διασφαλιστεί ότι η πορεία της επίτευξης των στόχων, που έχουν τεθεί, θα παρακολουθείται και θα ελέγχεται από έναν ανεξάρτητο φορέα. Όπως εξήγησαν στελέχη της εταιρείας έχει καταρτιστεί αναλυτικό πλάνο με ορίζοντα έως το 2030.

H Chiquita έχει καλλιέργειες κυρίως στην Κόστα Ρίκα, τον Παναμά και την Ονδούρα. Μπανάνες της καταναλώνονται σε σχεδόν 70 χώρες σε όλο τον κόσμο. Είναι ο παγκόσμιος leader στη μπανάνα. Οι μπανάνες της θεωρούνται άπαχες, δεν συνδέονται με τη χοληστερίνη και το συγκεκριμένο φρούτο αποτελεί εξαιρετική πηγή καλίου, φυτικών ινών και βιταμίνης Β6.

Στο πλάνο έχουν τεθεί σαφείς στόχοι για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, μέσα από την μετάβαση σε πιο πράσινες μορφές ηλεκτρικής ενέργειας όπως η χρήση ηλιακών πάνελ ή ανεμογεννητριών, η αντικατάσταση της χρήσης πετρελαίου με βιοκαύσιμα ή η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς κι η μείωση εκπομπών αζώτου από τα λιπάσματα. Η επιτυχία του εγχειρήματος εμπεριέχει μεγάλες επενδύσεις και κόστη από πλευράς της εταιρείας, ενώ απαιτεί και μια στροφή προς τον εξυπνότερο και αποδοτικότερο τρόπο εργασίας. 

Από την εταιρεία δηλώνουν πως στην Chiquita είναι «αγρότες στην καρδιά» και η καλλιέργεια μπανανών είναι στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων τους. «Νοιαζόμαστε για τον πλανήτη και τη θέση μας σε αυτόν. Καλλιεργώντας τα φρούτα μας στην Κεντρική Αμερική για περισσότερα από 120 χρόνια παρατηρούμε ότι το κλίμα πράγματι αλλάζει. Η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη προκαλεί έντονες και απρόβλεπτες καταιγίδες, τυφώνες και πλημμύρες, οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά τις ζωές των εργαζομένων και των οικογενειών τους, τις κοινωνίες στις οποίες ζουν, καθώς επίσης και την απρόσκοπτη παροχή προϊόντων σε πελάτες και καταναλωτές,» δήλωσε ο Carlos Flores, πρόεδρος της Chiquita.

Η πρωτοβουλία για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αποτελεί μέρος της συνολικής προσέγγισης της Chiquita για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Μέσω της πολιτικής “Πίσω από το Μπλε Αυτοκόλλητο” για τη βιωσιμότητα η εταιρεία επικεντρώνεται σε 3 κύριους τομείς:

*Με το πρόγραμμα “Κώδικας του Αγρότη” και την συστηματική ανανέωση και τον επανασχεδιασμό των καλλιεργειών, επιτυγχάνουν μέγιστη εξοικονόμηση σε εκπομπές άνθρακα.

Μέσω του προγράμματος “Πως να Είσαι Καλός Γείτονας” επενδύουν στις υποδομές των ντόπιων κοινοτήτων, στην αναδάσωση και στην προστασία της βιοποικιλότητας.

Ο “διάδρομος Άγριας Ζωής στο Nogal” και “οι υδροβιότοποι του San San Pond Sak στον Παναμά” αποτελούν 2 διαχρονικές δράσεις της εταιρείας.

Τέλος, μέσω του προγράμματος “Για το Γενικότερο Καλό”  στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης ελπίζουν ότι η δική τους πρωτοβουλία «30BY30» θα αποτελέσει έμπνευση για άλλες εταιρείες του κλάδου να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους και να θέσουν τους δικούς τους στόχους μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα. 

Όπως εξηγούν το πρόγραμμα «30BY30» σηματοδοτεί ένα συναρπαστικό ορόσημο στην μακρόχρονη δέσμευσή τους για βιωσιμότητα και αναδεικνύει την Chiquita σε ηγέτιδα εταιρεία στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.