Ταξί! Κι άλλος για Καλαμάτα παρακαλώ…

29 Ιουνίου, 2021 - 5:28 μμ
48
Views

Διαμοιρασμός, συνεπιβατισμός, μικροκινητικότητα, ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να βελτιώσουν το πρόβλημα της ελληνικής ατμοσφαιρικής ρύπανσης

«Το επόμενο βήμα είναι να ενσωματώσουμε στο σύστημα μεταφορών υπηρεσίες όπως το car sharing (διαμοιρασμός αυτοκινήτων) ή το carpooling (συνεπιβατισμός). Μ’ αυτές τις νέες υπηρεσίες περνάμε στην «οικονομία της πλατφόρμας» στον τομέα των Μεταφορών. Μια εξέλιξη που θα συμβάλει να περιοριστούν οι άσκοπες μετακινήσεις με ιδιωτικά οχήματα στις πόλεις που εντείνουν σήμερα το κυκλοφοριακό πρόβλημα».

Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης κατά την ομιλία του στο 1ο Συνέδριο «GREEN DEAL GREECE 2021», που διοργανώνει το ΤΕΕ την Τρίτη 29 Ιουνίου 2021, στο «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», με τίτλο: «2021-2030, η δεκαετία μιας πράσινης επανάστασης», υπό την αιγίδα  της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης μιλώντας για απλούς κι ενιαίους κανόνες βιώσιμης αστικής  κινητικότηταςανέφερε στο ξεκίνημα της ομιλίας του ότι ο τομέας των μεταφορών ευθύνεται για το 25% της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και  συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, αποτελεί βασική αιτία της ηχορύπανσης, της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αλλά και των τροχαίων ατυχημάτων και ανθρώπινων απωλειών. «Χρειαζόμαστε,  καθαρούς τρόπους μετακίνησης, περπάτημα, ποδηλασία, πράσινες δημόσιες συγκοινωνίες και οχήματα χαμηλών ή μηδενικών ρύπων. Η επίτευξη αυτών των στόχων απαιτεί μια συνεκτική πολιτική με μακροχρόνιο σχεδιασμό και σταθερό προσανατολισμό», ανέφερε ο κ.Κεφαλογιάννης, υπογραμμίζοντας ότι «κεντρικοί πυλώνες της είναι η Μικροκινητικότητα και τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, οι ευφυείς μεταφορές, η ηλεκτροκίνηση και η έξυπνη κινητικότητα που επηρεάζουν σημαντικά δύο άλλους κρίσιμους τομείς: την οδική ασφάλεια και την οικονομία».

Μιλώντας επιγραμματικά για τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε έμφαση στη δημιουργία πριν  λίγους μήνες ενός νέου νόμου για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, όπου περιλαμβάνονται απλοί και ενιαίοι κανόνες για την εκπόνηση, εφαρμογή και εποπτεία των σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ζητήματα προσβασιμότητας, ηλεκτροκίνητων οχημάτων και υποδομών ηλεκτροκίνησης στους δήμους,  πεζόδρομους, ποδηλατόδρομους, κυκλοφοριακές παρεμβάσεις κοντά σε σχολεία και περιοχές με αυξημένη κίνηση, και έργα αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας.

Οι δήμοι και οι Περιφέρειες διαθέτουν πλέον ένα χρήσιμο εργαλείο για να διεκδικήσουν χρηματοδότηση και υλοποιήσουν πολλά έργα που θα ομορφύνουν τις πόλεις τους, θα βελτιώσουν την ποιότητα των μετακινήσεων και το επίπεδο της οδικής ασφάλειας, ανέφερε ο κ.Κεφαλογιάννης.

Μιλώντας για το δεύτερο κεφάλαιο του νόμου αναφέρθηκε στη Μικροκινητικότητα, τα Ηλεκτρικά πατίνια, τα ρόλερς και άλλα μέσα που κατέκλυσαν τις πόλεις σε όλο τον κόσμο, αιφνιδιάζοντας τις δημόσιες υπηρεσίες μεταφορών, τονίζοντας ότι η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που απέκτησε θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει κανόνες κυκλοφορίας αυτών των μέσων. Αναφερόμενος στον διαγωνισμό για τα νέα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, που έχει προκηρύξει το υπουργείο επισημαίνοντας ότι και τα 800 οχήματα θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα 300 ηλεκτροκίνητα.

Επισήμανε ότι από το 2020 η κυβέρνηση εφαρμόζει ένα δυναμικό σχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με σημαντικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων από ιδιώτες και επαγγελματίες. Το μητρώο περιλαμβάνει σήμερα 3.399 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, το εντυπωσιακό είναι όμως ότι περισσότερα από τα μισά, και συγκεκριμένα τα 1.868 από αυτά, έχουν ταξινομηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2020, δηλαδή τους τελευταίους 9 μήνες, είπε ο κ.Κεφαλογιάννης, δείχνοντας την ισχυρή δυναμική της, που οδηγεί σε εκτιμήσεις για διπλασιασμό του αριθμού των νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε σχέση με πέρυσι, δείχνοντας ότι υα κίνητρα έχουν αποτέλεσμα.

Τα καινούργια οχήματα αποτελούν με έναν τρόπο «συνδεδεμένες συσκευές» που μπορούν να υποστηρίξουν και άλλες υπηρεσίες, είπε ο κ.Κεφαλογιάννης και αναφέρθηκε στο πρωτοποριακό πρόγραμμα της Αστυπάλαιας. (Astypalaia: Smart and Sustainable Island) που δίνει την ευκαιρία να αναπτυχθούν ευφυή συστήματα Μεταφορών όπως το «οn demand  Mobility».

«Το επόμενο βήμα είναι να ενσωματώσουμε στο σύστημα μεταφορών υπηρεσίες όπως το car sharing (διαμοιρασμός αυτοκινήτων) ή το carpooling (συνεπιβατισμός). Μ΄ αυτές τις νέες υπηρεσίες περνάμε στην «οικονομία της πλατφόρμας» στον τομέα των Μεταφορών. Μια εξέλιξη που θα συμβάλει να περιοριστούν οι άσκοπες μετακινήσεις με ιδιωτικά οχήματα στις πόλεις που εντείνουν σήμερα το κυκλοφοριακό πρόβλημα», είπε ο κ.Κεφαλογιάννης τονίζοντας την ανάγκη έξυπνων μορφών μετακίνησης.

«Έχουμε ήδη διαμορφώσει ένα θεσμικό πλαίσιο, που αποτελεί τη βάση για να κινηθούμε με αξιώσεις προς την επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας στον τομέα των Μεταφορών. Η αρχή έχει γίνει και γι΄ αυτό μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι το 2030 η Ελλάδα θα έχει να επιδείξει. Αρκεί να συνεχίσουμε την προσπάθεια με την ίδια προσήλωση στον στόχο, τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών», είπε ο κ.Κεφαλογιάννης, κλείνοντας την παρέμβασή του.

Κατηγορίες Άρθρου:
Μεταφορές · Πράσινη Πόλη