Οι Ψηφιακοί νομάδες, οι Ρώσοι και η τουριστική μπουρδολογία…

20 Μαρτίου, 2022 - 1:41 μμ
54
Views

Να γίνει η Ελλάδα ελκυστικός τόπος για τους ψηφιακούς νομάδες ευελπιστεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Όμως, ήδη κάνει ό, τι μπορεί για να διώξει ακόμη και τους μικρούς Ρώσους επιχειρηματίες, προκαλώντας νέα προβλήματα και στην αγορά αλλά και στους ανθρώπους, που επέλεξαν να ζήσουν στη χώρα μας.

Η γελοιότητα της απόφασης για μπλοκάρισμα των λογαριασμών Ρώσων φέρνει δυσκολίες ακόμη και σε ζευγάρια που είναι Ρώσοι, παντρεμένοι με Ουκρανούς, όπως συμβαίνει με ένα ζευγάρι στον Πειραιά. Αναγκάζει έτσι τους ανθρώπους αυτούς, να ζήσουν σε συνθήκες παρανομίας για να τα βγάλουν πέρα. Φέρνει όμως πάνω από όλα προβλήματα σε Έλληνες που συνεργάζονταν με ρωσικές εταιρίες και δεν θα πάρουν λεφτά.

Η επαφή της κυβέρνησης Μητσοτάκη με την ελληνική τουριστική πραγματικότητα, παρότι έχει ικανά στελέχη στον χώρο αποδεικνύεται έτσι εξαιρετικά επιδερμική και στο όριο της ασχετοσύνης.

Η κατάσταση αυτή φέρνει στα όριά τους κι Έλληνες επιχειρηματίες, που δεν ξέρουν πως να πληρώσουν το προσωπικό, εφόσον είναι ρωσικής καταγωγής. Εξάλλου οι Ρώσοι πελάτες ήταν από τους καλύτερους κι ειδικά σε ορισμένα γραφεία ή ξενοδοχεία ή ακόμη και τουριστικά προϊόντα ήταν “τουριστική ρωσική μονοκαλλιέργεια”, όπως π.χ. στον θρησκευτικό τουρισμό.

Οι Ρώσοι επισκέπτονταν τα θρησκευτικά μνημεία της Ελλάδας αλλά και το Άγιον ΄Ορος, αφού με τη χώρα αυτή μας συνδέουν δεσμοί αιώνων.

Τώρα αφού κλαίνε ξενοδοχεία ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά ακόμη και στην Κρήτη μετά την εμπλοκή της Ελλάδας στη ρωσο-ουκρανική κρίση η κυβέρνηση δια του Βασίλη Κικίλια, υπουργού Τουρισμού προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα με τη Visa στο πρόγραμμα Digital Nomads.

Έτσι, αφού κατέστρεψαν το τουριστικό προϊόν, καθώς οι Ρώσοι τουρίστες έρχονταν και σε μήνες χωρίς πολλή ζέστη, καθώς πολλοί δεν την αντέχουν, το υπουργείο Τουρισμού σύναψε συμφωνία με τη Visa ώστε να μπορεί να στέλνει σε κυλιόμενη βάση ένα ποσοστό έως και 3% του προσωπικού της ετησίως στη χώρα (21.500 άτομα) και μάλιστα σε περιόδους και εκτός καλοκαιρινής σεζόν.

Το πρόγραμμα για τους Τουριστικούς Νομάδες μέχρι στιγμής εξελίσσεται πάρα πολύ αργά, τα φορολογικά μέτρα δεν αποδίδουν και όπως λένε οι ξενοδόχοι, έρχονται ψηφιακοί νομάδες αλλά είναι τρεις κι ο κούκος…

Η Αθήνα παραμένει πολύ μακριά από τον στόχο και το υπουργείο Τουρισμού, που αντί να δώσει έμφαση στους ορεινούς προορισμούς κάνοντας πιλοτικά δράσεις κι εκεί ξεκίνησε από τις πόλεις Ερμούπολη, Ηράκλειο και Καλαμάτα, ενώ ανάλογες πρωτοβουλίες έχει αναλάβει και η Marketing Greece. Έτσι, ακόμη κι η Βουλγαρία αξιοποιεί ορεινούς τουρισμούς, όπως το Μπάνσκο κι οι ελληνικοί χειμερινοί προορισμοί, που επλήγησαν περισσότερο λόγω της πανδημίας, με μικροεπιχειρηματίες και οικογενειακές επιχειρήσεις δεν παίρνουν μερίδιο της πίτας.

Παρότι η Αθήνα την τελευταία πενταετία έχει τον τρίτο πιο γρήγορο ρυθμό ανάπτυξης παγκοσμίως, μεταξύ των πιο δημοφιλών προορισμών για ψηφιακούς νομάδες τα φορολογικά, ασφαλιστικά κι υγειονομκά μέτρα δεν αποδίδουν, αφού κανείς τουρίστας δεν αισθάνεται ασφάλεια ότι δεν θα τον πετάξουν σε κανά ράντζο, αν βρεθεί με πρόβλημα υγείας.

O Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας δήλωσε σχετικά στο kathimerini.gr και στον δημοσιογράφο Ηλία Μπέλλο: «Καθώς ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό κομμάτι του ΑΕΠ της χώρας και κορυφαίο τομέα όσον αφορά τις επενδύσεις, είναι σημαντικό να διαμορφωθεί μια πολιτική που βασίζεται σε δεδομένα. Από αυτή την άποψη, χαιρετίζουμε τη συνεργασία μας με τη Visa καθώς θα ενισχύσει σημαντικά τις δυνατότητές μας στη χάραξη πολιτικής για τον σχεδιασμό τουριστικών προϊόντων. Τα στοιχεία αυτά αποτελούν εργαλείο που θα μας βοηθήσουν στην ακριβότερη στοχοθέτηση των αγορών μας, στον εντοπισμό ευκαιριών και στην καλύτερη οργάνωση της στρατηγικής μας για την προώθηση της χώρας».

Και ενώ διψά η αυλή για κόσμο, ο Βασίλης Κικίλιας δήλωσε ότι θα φέρει καμία πενηνταριά χιλιάδες Ουκρανούς να στελεχώσουν τις τουριστικές δομές. Οι ανάγκες είναι για περίπου 12.000 και λες κι Ουκρανοί, που ζούσαν εκεί είναι όλοι καταρτισμένοι περί τον τουρισμό. Ήμαρτον…

Α.Στ.

Κατηγορίες Άρθρου:
Επιχειρηματικότητα · Τουρισμός