Δύο χρόνια (κυβερνητικής) απραξίας…, λένε οι αγελαδοτρόφοι της Χολστάιν

1 Ιουνίου, 2021 - 1:00 μμ
114
Views

Το θέμα του γιαουρτιού παραμένει το βασικό αγκάθι στις σχέσεις της ΕΦΧΕ με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Για δυο χρόνια απραξίας κάνουν λόγο οι αγελαδοτρόφοι της Ένωσης Φυλής Χολστάιν Ελλάδας και για ραντεβού, με υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, που ακόμη … γίνεται.

Δυο υφυπουργοί ήταν εκείνοι, που είδαν την τελευταία διετία αγελαδοτρόφους της Ένωσης Φυλής Χολστάιν Ελλάδας για να συζητήσουν θέματα και μία σύσκεψη, που αφορούσε γενικά κτηνοτρόφους.

Προφανώς, η γαλακτοπαραγωγός αγελαδοτροφία της Ελλάδας, δηλαδή ο κλάδος που παρέχει το πιο πολύτιμο αγαθό στα παιδιά μας, μάλλον δεν είναι σε περίοπτη θέση στον κατάλογο του ΥΠΑΑΤ. Δουλειές τσάτρα – πάτρα να΄ χαμε να λέγαμε.

Το ελληνικό γιαούρτι και ο κοινοτικός φάκελος

Το θέμα του γιαουρτιού παραμένει το βασικό αγκάθι στις σχέσεις της ΕΦΧΕ με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ένα ελληνικό γιαούρτι, που επί Σ. Αραχωβίτη μπήκε στα σκαριά για να αποκτήσει κοινοτικό φάκελο η Ελλάδα για το δεύτερο πιο σημαντικό προϊόν μετά τη φέτα κι ακόμη λιβανίζεται.

Το ελληνικό γιαούρτι θα μπορούσε να φέρει ακόμη περισσότερα χρήματα κι από το εθνικό μας τυρί, τη φέτα, αν υπήρχε εθνική στρατηγική. Και θα μπορούσαν να κερδίζουν όλοι. Κι η γεωργία, λόγω ζωοτροφών, κι η ελληνική βιομηχανία, που βρυχάται, μόλις ακούει για ελληνικό γάλα και τα ελληνικά σούπερ μάρκετ και οι εξαγωγείς, κι όλο το κύκλωμα της αγοράς. Όλες οι χώρες βάζουν στόχο να μεγαλώσουν τα μεγέθη της παραγωγής τους, εμείς πάλι βάζουμε πάντα στόχο να τη μειώσουμε…

Όλα σταματούν σε μία φράση: “Α, δεν έχουμε αρκετό ελληνικό γάλα”.

Ένα ερώτημα, το οποίο μοιάζει γελοιοδέστατο. Υπάρχει καμία μάνα που να μην έχει γάλα στο σπίτι της και να μην πάει να αγοράσει; Πόσο θα χρειαζόταν δηλαδή για να μπορέσει η Ελλάδα να κάνει η Ελλάδα, έξι μήνες, ένα χρόνο; Ας μπει ένα χρονοδιάγραμμα.

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και κάτι καρεκλοκένταυροι, όνομα και μη χωρίο, φαίνεται πως περί άλλων τυρβάζουν για το πιο σημαντικό ελληνικό προϊόν, που αφορά από την πρώτη στιγμή και μωρά και νήπια…

Η ΕΦΧΕ λέει “μας ενδιαφέρει ο κλάδος μας, μας ενδιαφέρει το μέλλον της ελληνικής αγελαδοτροφίας και το μέλλον των οικογενειών μας”.

Ένας αγώνας με διαρκείς πιέσεις

Έχω δει τον αγώνα των αγελαδοτρόφων της ΕΦΧΕ, να έχουν μονάδες, καλές, καθαρές, να μειώσουν τις οσμές, ν’ αναδείξουν το επάγγελμα του σύγχρονου κτηνοτρόφου, που βλέπει μπροστά. Τους έχω ζήσει να κάνουν ένα τιτάνιο αγώνα, όταν πιέζουν οι βιομηχανίες τις τιμές κι όταν τα σούπερ μάρκετ πιέζουν τις βιομηχανίες.

Το ελληνικό αγελαδινό γάλα δεν το έχουμε ανάγκη μόνο γιατί οι Έλληνες κτηνοτρόφοι φορολογούνται εδώ, πληρώνουν εισφορές εδώ, δίνουν δουλειές εδώ. Η ολοκληρωμένη διαχείριση από το χωράφι στο πιάτο μπορεί να δώσει μία σειρά από προϊόντα και παραπροϊόντα, που εμείς ελαφρά τη καρδία πετάμε στα σκουπίδια. Φαντασία μηδέν από το υπουργείο, όταν οι συγκεκριμένοι κτηνοτρόφοι έχουν και την επιστημονική γνώση για να κερδίσει το στοίχημα της νέας εποχής.

Αλλά γιατί η πρώτη ύλη είναι καλή γιατί τα ζώα αυτά είναι καλοταϊσμένα από καλή τροφή, που φυτρώνει ως επί το πλείστον, εδώ. Το ελληνικό αγελαδινό γάλα στηρίζει περιοχές, που δεν υπάρχουν άλλα εισοδήματα. Στηρίζει ακριτικές περιοχές, που έχουν θέματα, γεωπολιτικής.

Δημιουργεί μόνιμες θέσεις απασχόλησης. Δημιουργεί θέσεις εργασίας στις μεταφορές, στις ζωοτροφές, στην γεωργία, στην κτηνιατρική, δίνει πρώτη ύλη στη βιομηχανία, στον τουρισμό, στα εστιατόρια, ακόμη και στα αγροτικά εφόδια. Πρώτα και πάνω απ΄ όλα, όμως, διότι δίνει καλή τροφή στα μικρά παιδιά: σωστό γάλα αλλά και καλά τυριά, γιαούρτι, αριάνη, κρέμα για τη ζαχαροπλαστική.

Δυσκινησία και το μέγα έλεος

Το πρόβλημα δεν είναι ούτε το γάλα ούτε η συνάντηση της ΕΦΧΕ με τον υπουργό, Αγροτικής Ανάπτυξης, Σπήλιο Λιβανό, που ακόμη δεν έγινε. Το πρόβλημα είναι η μόνιμη δυσκινησία ενός υπουργείου, στο οποίο μπαινοβγαίνει όποιος να΄ ναι στην καρέκλα, ξέρει δεν ξέρει, για να μάθει τελικά στου Κασίδη το κεφάλι. Κι όταν κάποιος λέει πως τον ενδιαφέρει το μάρκετινγκ των αγροτικών προϊόντων ή οι εξαγωγές δεν νοείται ν’ αγνοεί τους εκπροσώπους του ισχυρότερου κτηνοτροφικού brand name, το ελληνικό γιαούρτι, που μπορεί να μπει σε κάθε σπίτι στο εξωτερικό.

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, σε μία χώρα αγροτική θα έπρεπε να πετάει. Ε, δεν… Η Ελλάδα βγαίνει λαβωμένη από την πανδημία. Όλα είναι σε διάλυση. Οικονομία, κοινωνία και πάνω απ΄ όλα ελπίδα…

Και η ΕΦΧΕ, που έχει συμβάλλει σημαντικά στην επιστημονική αναβάθμιση του τομέα της κτηνοτροφίας και κατεξοχήν του τομέα γάλακτος, συνεχίζει τον αγώνα της, κόντρα σε ντόπια και ξένα συμφέροντα, ώστε το ελληνικό γιαούρτι να είναι από ελληνικό γάλα. Το αυτονόητο δηλαδή…